در مطالب گذشته درباره روش‌های مراقبت از پوست و اهمیت آن صحبت کردیم. امروز و در این مطلب مدوپیا نحوه درست‌کردن ماسک صورت خانگی برای انواع پوست را به شما آموزش می‌دهیم. از مزایای این ماسک‌های خانگی این است که به‌صورت تازه و توسط خود شما آماده می‌شوند و در آنها از مواد شیمیایی استفاده نشده است.

مطلبی که در حال مطالعه آن هستید در 6 بخش تنظیم شده است که می‌توانید بر اساس نیاز خود به بخشی که مناسب شماست، مراجعه کنید:

برای درست کردن ماسک صورت مناسب لازم است اول نوع پوستتان را شناسایی کنید. سپس مراحل اولیه مراقبت از پوست را انجام بدهید و پوستتان را تمیز کنید تا آماده مرحله ماسک باشد. توجه داشته باشید که اگر مواد مورد استفاده را از فروشگاه‌های ارگانیک تهیه کنید، تاثیر خیلی بهتری دارد.

نکته: قبل از استفاده از تمام ماسک‌های مذکور، حتما مخلوط به‌دست‌آمده را روی مساحت کوچکی از پوستتان تست کنید. پس از شستن ناحیه، 48 ساعت به پوست زمان بدهید تا در برابر ماسک واکنش نشان بدهد. در صورت بروز هرگونه قرمزی، التهاب، خارش و کهیر از استفاده از آن اجتناب کنید.

بخش اول: ماسک صورت خانگی برای انواع پوست‌ها

1- ماسک صورت خانگی رطوبت‌رسان برای پوست‌های خشک

ماسک شیر و عسل

روغن: زیتون ۲ قاشق غذاخوری

عسل:  ۲ قاشق غذاخوری

شیر: ۱ قاشق غذاخوری

عسل را چند ثانیه گرم کنید تا رقیق شود. سپس روغن زیتون و شیر را به آن اضافه کنید. توجه کنید که اگر می‌خواهید مقدار بیشتری درست کنید، نسبت ترکیبات را به هم نزنید تا غلظت ماسک درست باشد.

ماسک را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب ولرم ماسک را بشویید.

ماسک عسل ورقه ای رابوطب

پیشنهاد رابوطب : ماسک ورقه ای اینیسفری، برای جوان سازی و تغذیه پوست

ماسک انبه و آووکادو

عسل: 2 قاشق غذاخوری

آووکادو: 2 قاشق غذاخوری

انبه: 1عدد به‌صورت خرد شده(ریز)

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

تمام ترکیبات را با هم به‌خوبی مخلوط و روی تمام صورت پخش کنید. پس از 15 دقیقه، با آب گرم صورتتان را بشویید. این ماسک به‌دلیل داشتن عسل، پوست را آبرسانی می‌کند. انبه نیز با داشتن ویتامین C پوست را درخشان می‌کند. آووکادو سرشار از امگا 3 است و این ماده سبب ترمیم لایه‌ چربی پوست خشک شما خواهد شد.

ماسک انبه

2- ماسک صورت خانگی برای پوست‌های چرب

برای آماده‌سازی، اول لایه‌برداری انجام دهید.

لایه‌برداری پوست‌های چرب

لیمو تازه: ۱عدد

شکر: ۳ قاشق غذاخوری

گلاب: یک قاشق غذاخوری

لیمو، پوست شما را تنظیم می‌کند و گلاب خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد.

لایه بردار خانگی

مواد را با هم ترکیب کنید و سعی کنید تا دانه‌های شکر حل‌نشده ترکیب را روی صورت خود (به‌خصوص نواحی چرب‌تر) ماساژ دهید.

صورتتان را بشویید و خشک کنید تا برای ماسک آماده باشد.

ماسک صورت خانگی توت‌فرنگی

توت‌فرنگی: ۴-۵ عدد

عسل رقیق: ۱ قاشق غذاخوری

توت‌فرنگی‌ها را له و با عسل مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه به روی صورتتان قرار دهید، سپس آب‌کشی کنید.

این ماسک به پاکسازی منافذ پوستتان کمک می‌کند و در نتیجه جوش‌های سر سیاه کمتری روی پوستتان ایجاد می‌شود.

ماسک خانگی پوست های چرب

ماسک جو دو سر و ماتچا

جو دوسر (یولاف): 1.4 پیمانه

ماتچا: 1 قاشق چایخوری

عسل: 1.2 قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه: یک پیمانه

تمام ترکیبات را به‌خوبی با هم مخلوط کنید؛ به‌گونه‌ای که یک بافت نسبتا یکنواخت و غلیظ حاصل شود. مخلوط به‌دست‌آمده را در آبلیموی تازه بریزید و مجددا مخلوط کنید. حالا این ماسک را روی پوست صورت پخش کنید و پس از سپری‌شدن ده دقیقه، روی صورت به‌آرامی ماساژ بدهید. این ماسک سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سبوم پوست را کاهش می‌دهد.

ماسک ماتچا

3- ماسک صورت خانگی برای پوست‌های مختلط

ماست یونانی: 1 قاشق غذاخوری

زردچوبه: نصف قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

آلوئه‌ورا: 1 قاشق چای‌خوری

مخلوط عناصر فوق باید حدود 10 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. همانطور که می‌دانید بخش‌هایی از پوست مختلط چرب هستند(محدوده‌ی T) و بخش‌هایی هم دهیدراته هستند، مثل روی گونه‌ها. در نتیجه‌ این ماسک باید دو کار را با هم انجام بدهد؛ عسل و ماست یونانی آبرسانی را انجام می‌دهند، زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و آلوئه‌ورا هم ضدباکتری است که در راستای بهبود آکنه در نقاط چرب صورت، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

زردچوبه

بخش دوم: ماسک‌های صورت برای مقابله با جوش

1- ماسک صورت برای مقابله با جوش‌های سرسفید

اگر جوش‌های سر سفید بر صورتتان ایجاد شده است، اول سعی کنید تحت هیچ شرایطی آنها را فشار ندهید.

این‌گونه نه تنها بزرگتر می‌شوند بلکه لک زخم آنها نیز بر پوستتان می‌ماند.

اول پوستتان را بشویید و پاک کنید. عامل اکثر این نوع جوش‌ها آلودگی‌های خارجی است. سپس با گوش‌پاک‌کن
و کمی الکل جوش‌ها را ضدعفونی کنید.

درمان سریع جوش صورت

محلول از بین‌برنده جوش

یک قرص آسپیرین و آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید و با گوش‌پاک‌کن بر جوش صورت بزنید. این ترکیب به‌سرعت جوش را خشک می‌کند.

ماسک روغن نارگیل و جوی دوسر

یکی از شایع‌ترین عامل‌های جوش سر سفید، آلودگی باکتریایی است. روغن نارگیل به‌دلیل داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد قارچی، یکی از مفید‌ترین مواد ارگانیک برای سلامت پوست است. جو دوسر هم که در اکثر ترکیبات ماسک‌های خانگی دیده می‌شود، با لایه‌برداری ملایمی از پوست، پوست را شفاف و نرم می‌کند.

پودر جو دوسر: 3 قاشق سوپ‌خوری

آب جوشیده و گرم: یک چهارم پیمانه

یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل و سه قاشق پودر جو دوسر را به آب در حال جوش اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا خمیر نسبتا یکنواختی حاصل شود. سپس یک قاشق روغن نارگیل به مخلوط حاصله اضافه کنید و حالا ماسک را به مدت پانزده دقیقه روی پوست تمیز بگذارید. می‌توانید دو تا سه دقیقه ماسک را به‌صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. این کار سلول‌های مرده را از روی پوست پاک می‌کند.

ماسک جوی دوسر

ماسک لیمو ترش و سفیده تخم‌مرغ

تخم‌مرغ: یک عدد

لیموترش: یک عدد

لیمو را از وسط نصف کنید و سفیده‌ تخم‌مرغ را جدا کنید. لیموی نصفه را با سفیده به‌خوبی مخلوط کنید و مخلوط حاصله را روی پوست تمیز بگذارید. اجازه دهید تمام شب تا صبح روی پوستتان باقی بماند. مراقب باشید که ماسک وارد چشم و یا دهانتان نشود. صبح روز بعد با آب گرم ماسک را از روی صورتتان بشویید. این ماسک علاوه بر زدودن جوش‌های سرسفید، یک لایه‌بردار ملایم نیز هست و سلول‌های مرده‌ پوست را از بین می‌برد و پوستتان را شفاف‌تر می‌کند.

ماسک لیمو ترش

2- ماسکی برای خداحافظی با جوش‌های زیرپوستی

ماسک ویتامین E و آووکادو

ویتامین ای و آووکادو هر دو دشمن جوش‌های زیر پوستی شما هستند. ویتامین ای علاوه بر ازبین‌بردن جوش‌های زیر پوستی، از به‌وجود آمدن مجدد آنها نیز جلوگیری می‌کند.

آووکادو: 1/2

کپسول ویتامین E: یک عدد

نصف یک آووکادو را در کاسه خرد و له کنید و کپسول ویتامین ای را سوراخ کنید و روغن داخل آن را در ظرف بریزید. محتویات ظرف را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و روی پوست تمیز خود به‌صورت دورانی ماساژ دهید. پس از پانزده دقیقه پوست صورت را با آب گرم بشویید و بلافاصله با آب سرد، مجددا صورتتان را بشویید. این کار به بستن منافذ پوست کمک می‌کند.

ماسک آووکادو

3- ماسک هایی برای درمان جای جوش

ماسک گوجه‌فرنگی و آلوئه‌ورا

یکی از ساده‌ترین ماسک‌ هایی که می‌توانید درمنزل تهیه کنید، همین ماسک است. برای ساخت آن تنها به آب گوجه‌فرنگی و ژل آلوئه‌ورا احتیاج دارید. این ماسک به ازبین‌بردن جای جوش بسیار کمک خواهد کرد.

آب گوجه‌فرنگی: 2 قاشق سوپ‌خوری

ژل آلوئه‌ورا: 1 قاشق سوپ‌خوری

دو قاشق سوپ‌خوری آب گوجه‌فرنگی را با یک قاشق سوپ‌خوری ژل آلوئه‌ورا در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس محتویات کاسه را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت یک بار با آب گرم و یک بار با آب سرد پوست را کاملا بشویید.

ماسک گوجه فرنگی

ماسک عسل و دارچین

پودر دارچین: نصف قاشق چای‌خوری

عسل: یک قاشق غذاخوری

مواد فوق را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و اجازه دهید پنج تا هفت دقیقه روی پوست تمیز باقی بماند. این کار را دو بار درهفته تکرار کنید. دارچین و عسل دارای خواص آنتی‌باکتریال هستند و علاوه بر مداوای جوش‌های شما، با پاک‌کردن عمقی پوست از آلودگی‌ها و خواص ضد التهابی خود باعث ازبین‌رفتن جای جوش‌ها نیز خواهند شد.

ماسک عسل و دارچین

ماسک سرکه سیب

سرکه سیب: یک قاشق غذاخوری

شکر: پنج قاشق غذاخوری

چای سبز: یک قاشق چای‌خوری

عسل: یک قاشق چای‌خوری

ابتدا سرکه‌ سیب را در یک کاسه‌ بزرگ بریزید و بعد چای سبز را به آن اضافه کنید. شروع به مخلوط‌کردن کنید و آرام‌آرام شکر و عسل را هم اضافه کنید. آنقدر به هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت حاصل شود. مخلوط به‌دست‌آمده را با یک پد کتانی روی پوست تمیز پخش کنید. اجازه دهید این ماسک تا پانزده دقیقه روی صورتتان بماند و در این مدت به‌صورت آرام و دورانی روی پوست ماساژ بدهید. سرکه‌ سیب لایه‌برداری ملایمی انجام می‌دهد و عسل و چای سبز هم خواص آنتی‌باکتریال دارند.

ماسک سرکه سیب

بخش سوم: ماسک های خانگی روشن‌کننده پوست

ماسک خیار و سفیده تخم‌مرغ

خیار: یک عدد

شیر: ۱ قاشق غذا خوری

سفیده تخم مرغ

خیار را آبگیری کنید. آب خیار را با شیر و کمی سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید.

محلول را بر پوست تمیز با قلم‌موی صورت یا پنبه هر ۵ دقیقه بر صورت ماساژ دهید (به مدت ۲۰ دقیقه). در آخر صورت را آب‌کشی کنید.

این ماسک منافذ پوست را کوچک و پوست را روشن‌تر می‌کند.

ماسک زردچوبه و لیمو

زردچوبه: 1 قاشق چایی‌خوری

آرد نخودچی: 3 قاشق چای‌خوری

لیموی تازه: چند قطره

شیر کم چرب: به میزانی که ماسک خمیری شود

مواد را با هم مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری دربیاید. دقت کنید برای نتیجه بهتر از زردچوبه خالص استفاده کنید. 30 دقیقه مواد را روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک ممکن است کمی صورتتان را در ابتدا بسوراند ولی جای نگرانی نیست. بعد از این ماسک کمی رنگ پوستتان به زردی میزند که بعد از گذشت یک روز کاملا از بین می‌رود. این ماسک بعد از یک بار استفاده به پوست شما شفافیت و درخشندگی بسیاری می‌دهد.

ماسک جوی دوسر و گلاب

پودر جوی دو سر: یک پیمانه

عسل: یک قاشق غذاخوری

آب‌لیمو: یک قاشق غذاخوری

گلاب خالص: یک قاشق غذاخوری

‌زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری

تمام مواد فوق را در یک کاسه‌ بزرگ مخلوط کنید و سپس اجازه دهید بیست دقیقه روی پوست باقی بماند. طی این مدت می‌توانید به‌صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید و سلول‌های مرده را از روی صورت پاک کنید. این ماسک یک لایه‌بردار و روشن‌کننده‌‌ طبیعی پوست است.

ماسک خانگی

ماسک آرد برنج

آرد برنج: یک قاشق غذاخوری

عسل رقیق: دو قاشق غذاخوری

هر دو را در یک کاسه‌ بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید تا مخلوطی یکنواخت به دست بیاید. مخلوط حاصل را با یک قلم‌مو روی صورت پخش کنید.(دقت کنید که با نواحی حساس پوست مثل اطراف چشم تماس نداشته باشد.) پس از سپری شدن پانزده دقیقه و ماساژ دورانی، پوست را با آب گرم بشویید. این ماسک را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

ماسک ارد برنج

بخش چهارم: ماسک های دور چشم

در ادامه به مراقبت از پوست ناحیه چشم به‌وسیله ماسک صورت خانگی می‌پردازیم. پوست دور چشم از ظریف‌ترین نواحی پوست است و اکثر چروک‌ها از این قسمت شروع می‌شود که همین مسئله مراقبت از این ناحیه را ضروری می‌کند. جدا مراقبت برای چروک‌های دور چشم، پف چشم‌ها و یا تیرگی دور چشم‌ها نیز از مشکلاتی است که اکثر ما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و در آخر برای پوشاندن آنها به لوازم آرایشی پناه می‌بریم. دلیل اکثر این مشکل‌ها می‌تواند غذاهای ناسالم و نامناسب باشد.

راهنمای ازبین‌بردن پف چشم‌ها

بارها برای اکثر ما اتفاق افتاده است که بیدار شده‌ایم و به دلیل‌های مختلفی چشم‌هایمان پف کرده است. برای حل این مشکل دو قاشق غذاخوری را برای ۲-۳ دقیقه در فریزر قرار دهید و قسمت محدب قاشق‌ها را بر چشم‌هایتان کمی فشار دهید. به مدت ۳۰ ثانیه این کار را انجام دهید تا پف چشم‌هایتان کمتر شود.

از بین بردن پف چشم ها

چای سبز کیسه‌ای برای دور چشم

دو عدد چای سبز کیسه‌ای را اول در آب جوش قرار داده و سپس ۲-۳ دقیقه در فریزر قرار دهید. کیسه‌ها را به‌عنوان ماسک به مدت ۵-۱۰ دقیقه بر چشمان خود بگذارید. سپس آب‌کشی کنید. این ماسک به کم‌کردن پف و تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

ماسک خانگی برای دور چشم

راه‌حل‌هایی برای رفع تیرگی دور چشم

ماسک سیب‌زمینی

برای تیرگی دور چشم می‌توانید قطعه‌ای سیب‌زمینی را به مدت ۱۰ دقیقه بر چشمانتان قرار دهید و بعد آب‌کشی کنید. این کار را در هفته هر چند بار که می‌توانید تکرار کنید یا یک عدد خیار را آب‌گیری کنید و آن را با پنبه‌ای بر قسمت‌های تیره دور چشم ماساژ دهید. بعد ۱۵-۲۰ دقیقه آب‌کشی کنید.

ماسک آب گوجه‌فرنگی و آب‌لیمو

آب گوجه‌فرنگی: یک قاشق چای‌خوری

آب‌لیمو: یک و نیم قاشق چای‌خوری

برای ازبین‌بردن حلقه‌های سیاه دور چشم‌هایتان، این مخلوط می‌تواند موثر باشد. مخلوط فوق را روی سیاهی‌های دور چشم به آرامی بمالید و اجازه دهید تا ده دقیقه روی پوست اطراف چشم باقی بماند. این کار را دو بار در روز و به مدت دو تا سه هفته ادامه دهید. توجه داشته باشید که پوست اطراف چشم بسیار حساس است. قبل از استفاده از این ماسک، تست حساسیت را فراموش نکنید!

ماسک خیار و آب‌لیمو

خیار: یک عدد

آب‌لیمو: یک پیمانه

یکی از راه‌های سریع و آسان جهت ازبین‌بردن تیرگی و خستگی چشم، همین راه است. یک خیار را به صورت حلقه‌‌ای برش بدهید و در پیمانه‌‌ای که از آب‌لیمو پر شده است، بریزید. مخلوط را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید پنج تا هفت دقیقه دریخچال باقی بماند. مخلوط را از یخچال خارج کنید و خیارهای آغشته به آب‌لیمو را اطراف چشم قرار دهید. مراقب باشید تا آب‌لیمو وارد چشمتان نشود.

ماسک خیار
ماسک ورقه ای لیمو

پیشنهاد رابوطب : ماسک های روشن کننده ، بهترین ماسک های روشن کننده پوست صورت

سرم دور چشم

کپسول ویتامین E: یک عدد

روغن نارگیل: یک قاشق مرباخوری

بر کپسول با سوزن سوراخی ایجاد کنید و محلول داخل آن را خارج کنید و در ظرفی با ۱ قاشق مرباخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. محلول را قبل از خواب بر نواحی دور چشم‌ها ماساژ دهید.

سرم دور چشم

بخش پنجم: ماسک های خانگی برای منافذ باز صورت

ماسک خمیر بادام

یک شبانه‌روز، یک کاسه بادام را در آب خیس کنید و صبح روز بعد بادام ها را بکوبید و مقداری آب به آن اضافه کرده و خمیر یکدستی را تهیه کنید. این خمیر را پانزده دقیقه روی پوست تمیز پخش کنید و سپس با آب گرم بشویید. این خمیر هم درمان خوبی برای جوش‌هاست و هم به بستن منافذ باز کمک می‌کند.

مخلوط پودر قهوه و پودر کاکائو

در یک کاسه‌ کوچک به میزان مساوی پودر قهوه و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و کمی آب گرم به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که باید مقدار آب کم باشد و مخلوط نیمه جامدی به دست آید. خمیر حاصله را با پد کتانی روی صورت پخش کنید. کاکائو و قهوه علاوه بر لایه‌برداری و بخشیدن شفافیت به پوست، باعث بسته‌شدن منافذ هم خواهند شد. بعد از پانزده دقیقه پوست را با آب گرم بشویید و بلافاصله با آب سرد شست‌وشو دهید. این کار به بستن منافذ کمک می‌کند.

ماسک کاکائو

بخش ششم: ماسک های جوان‌سازی پوست صورت

ماسک انگور قرمز

انگور قرمز: پنج حبه

روغن زیتون: دو تا سه قاشق چای‌خوری

عسل طبیعی: یک قاشق غذاخوری

تمام مواد فوق را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که بافت آن یکدست شود، هم‌زدن را ادامه دهید. اجازه دهید ماسک فوق، ده تا پانزده دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید. این ماسک علاوه بر خاصیت جوان‌سازی، یک مرطوب‌کننده‌ قوی است.

ماسک خانگی

ماسک سفیده‌ تخم‌مرغ

تخم‌مرغ: یک عدد

برای تهیه‌ این ماسک ساده و بسیار اثربخش، تنها به یک عدد تخم‌مرغ احتیاج دارید. سفیده را از زرده جدا کنید و کمی سفیده را بزنید تا کف کند. کف به دست آمده را روی پوست تمیز پخش کنید. سپس روی آن را با دستمال کاغذی نازک بپوشانید و کمی زمان بدهید تا خشک شود. در آخر دستمال‌ها را از روی پوستتان بلند کنید. سفیده‌ تخم‌مرغ غنی از اسید امینه‌های لایزین و پرولین است که برای تحریک کلاژن‌سازی و جوان‌سازی پوست بسیار مفیدند. این ماسک لایه‌برداری ملایمی هم انجام می‌دهد.

نکته: قبل از استفاده از تمام ماسک‌های مذکور، حتما مخلوط به‌دست‌آمده را روی مساحت کوچکی از پوستتان تست کنید. پس از شستن ناحیه، 48 ساعت به پوست زمان بدهید تا در برابر ماسک واکنش نشان بدهد. در صورت بروز هر گونه قرمزی، التهاب، خارش و کهیر از استفاده از آن اجتناب کنید.

انواع ماسک‌های خانگی با میوه

یکی از اعضای همیشگی ماسک‌های صورت خانگی یا بهتر است بگوییم یکی از ترکیبات اساسی بیشتر ماسک‌ها، میوه‌ها هستند.اما در این‌جا سوالی برای ما پیش خواهد آمد، کدام میوه با چه چیز‌هایی ترکیب شود، چه نوع ماسکی را به‌وجود می‌آورد و در واقع این ماسک چه خاصیتی برای پوست صورت ما دارد؟ در ادامه به بررسی انواع ماسک‌های خانگی صورت با میوه‌های مختلف می‌پردازیم.

ظرف میوه

ماسک پاکسازی و نرم‌کننده‌ی هلو

اگر می‌خواهید پوستی نرم مانند پوست صورت بچه‌ها داشته باشید و صورت شما از هرگونه‌ آلودگی‌هایی که روزانه با آن‌ها برخورد می‌کنید پاک شود، در ترکیبات ماسک صورت خود از میوه‌ی هلو استفاده کنید. دستور العمل این ماسک را برای شما شرح می‌دهیم.

ماست یک فنجان / یک عدد هلوی رسیده‌/ عسل طبیعی یک قاشق غذاخوری

ماست را در ظرفی ریخته و به‌هم بزنید تا حالت یک‌دستی بگیرد سپس هلو‌ی رسیده را در ظرف دیگری پوست بکنید و له کنید.هلو و ماست را با هم مخلوط کرده و در آخر یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی به‌هم بزنید تا به درستی با هم مخلوط شوند.برای ۱۰ دقیقه ماسک هلو را به حال خودش بگذارید تا عسل و ماست و هلو به خوبی به خورد هم بروند سپس آن را روی صورت خود بزنید.این ماسک را به هر جای صورت غیر چشم‌ها و گردن بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشویید تا پوست شما نرم‌تر شود.

هلو

ماسک زیر‌چشم بلو‌بری

اگر می‌خواهید تیرگی‌ زیر‌چشم شما یا پف دایره‌ی زیر چشمتان از بین برود، بلوبری را فراموش نکنید! اگرچه این میوه بسیار کمیاب است اما اگر به آن دسترسی دارید، پیشنهاد بسیار خوب و مناسبی برای زیر چشم شماست.

بلوبری سرد له‌شده به تعداد لازم/ ژل آلوئه‌ورا یا آلوئه‌ورای له شده

بلوبری‌های سرد له‌شده را با ژل آلوئه‌ورا یا تکه‌های له شده‌ی آلوئه‌ورا مخلوط کنید و این مخلوط را به آرامی به زیر چشم‌های خود بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم به آرامی زیر چشم‌های خود را بشویید.

بلوبری

ماسک شفاف‌سازی هندوانه

اگر تمایل دارید صورتی باطراوت و شفاف داشته باشید به سراغ هندوانه بروید.هندوانه و یا آب هندوانه باعث شادابی هر چه بیشتر پوست صورت شما می‌شود.

ماست به مقدار لازم / آب هندوانه

ترکیب جادویی آب هندوانه و ماست برای صورتی شاداب و شفاف معجزه می‌کند.فقط کافیست که ماست را با آب هندوانه مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید که بماند و بعد آن را با آب خنک بشویید. استفاده‌ی مداوم از این ماست صورت شما را سالم‌تر و جوان‌تر می‌سازد.

هندوانه

ماسک انجیر درمان جوش و کورک

انجیر یکی از میوه‌های خوشمزه‌ای هست که علاوه بر طعم خوبی که دارد، برای درمان جوش و کورک‌های شما هم مفید و کاربردیست.پس به این میوه به عنوان ماسک صورت هم می‌تواند به درمان هرچه زودتر جوش‌های شما کمک کند.

یک عدد انجیر بزرگ یا دو عدد انجیر کوچک/ یک قاشق چایخوری عسل طبیعی

انجیر را پوست کنید و کاملا آن را له کنید،سپس عسل را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت خود گذاشته و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید و بعد از آن با آب بشویید.

انجیر

ماسک آبرسان سیب

خوردن سیب یا استفاده‌ از سیب به عنوان ماسک صورت در هر دو حالت به شادابی و آبرسانی پوست صورت شما کمک می‌کند.شما می‌توانید با سیب ماسک‌های زیادی می‌توان درست کرد ولی ما یکی از این ماسک‌ها را به شما دوستان عزیز معرفی می‌کنیم.

یک عدد سیب / یک قاشق غذاخوری شیر گرم/ یک عدد زرده تخم‌مرغ

درست کردن این ماسک بسیار راحت است، فقط کافیست که کل مواد را در خرد‌کن‌ها یا غذا‌ساز‌ها بریزید که با دور تند میکس شود و به‌خورد هم روند.این ماسک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و پس از آن با آب ولرم بشویید و با حوله‌ی نرم خشک کنید.

سیب

ماسک شفاف‌سازی و روشن‌کننده‌ی انگور

بعضی وقت‌ها مخلوط کردن دو نوع میوه در ماسک جواب بهتری برای نرم‌کردن پوست شما و فرآیند جوان‌سازی آن می‌دهد.به همین دلیل در این ماسک ما از دو نوع میوه استفاده می‌کنیم ولی میوه‌ی اصلی این ماسک،انگور است.

توت‌فرنگی ۴ عدد/ انگور قرمز ۵ عدد/ یک قاشق غذا‌خوری عسل/

توت‌فرنگی و انگور‌ها را له کنید به شکلی که کاملا با اضافه کردن یک قاشق عسل، تمام مواد استفاده شده به خورد هم بروند و این ماسک را حدود ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. یکی از خوبی‌های این ماسک این است که بلافاصله بعد از شستن آن از روی صورت، نتیجه‌ی آن را می‌بینید، به این شکل که پوست شما هم نرم‌تر و هم روشن‌تر می‌شود.

انگور

ماسک جوان‌ساز تمشک قرمز

تمشک‌های قرمز شاید در کشور ما کمیاب باشند اما اگر خارج از ایران زندگی می‌کنید یا به هر رویی، جایی هستید که به این نوع تمشک‌ها دسترسی دارید، بد نیست که به عنوان ماسک صورت هم از آن‌ها استفاده کنید. تمشک برای پوست صورت خاصیت ضد‌پیری دارد.

تمشک قرمز ۵ عدد/ یک قاشق غذا‌خوری جو‌پرک شده/ دو قاشق غذا‌خوری عسل

در مرحله‌ی اول تمام تمشک‌ها را له کنید که تکه‌ی درشتی در آن باقی نماند در مرحله‌ی بعدی هم جو و عسل‌ها را اضافه کنید و تمام مواد را جوری میکس و مخلوط کنید که کاملا به‌ خورد یکدیگر بروند.سپس این ماسک را به صورت و گردن خود بزنید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند.آن را بشویید و با حوله‌ی نرم خشک کنید. این ماسک علاوه بر جوان‌سازی به صورت‌های چرب و آکنه‌دار هم کمک می‌کند و باعث کاهش بیماری‌های پوستی این‌چنینی مانند آکنه می‌شود.

تمشک

ماسک پاک‌سازی آناناس

اگر دنبال ماسکی هستید که درست کردن آن وقتی از شما نگیرد و به راحتی آماده شود، ماسک آناناس برای شما مناسب است. البته لازم‌ به ذکر است که این ماسک برای پوست‌های حساس مناسب نیست و ممکن است کمی باعث قرمزی در پوست آن‌ها شود.اما پوست‌های خشک یا چرب یا حتی مختلط به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کنند.

آناناس به مقدار کافی / یک قاشق غذا‌خوری عسل

تمام مواد را در مخلوط‌کن یا میکسر بریزید و آن‌ها را به خوبی با هم ترکیب کنید.این ماسک را می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید تا بماند و خشک شود. بعد از آن با آب خنک بشویید و با حوله یا دستمال نرم صورت خود را پاک کنید تا از تماما آلودگی‌ها پاک شود.این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک بار استفاده کنید.یکی از مزایای استفاده از ماسک آناناس این است که اجازه نمی‌دهد، پوست شما جوش بزند.

آناناس

ماسک پرتقال پاک‌کننده آکنه‌ها

پرتقال یکی از میوه‌هایی است که به نوعی شفابخش است و برای پیشگیری از امراض مختلفی به‌کار می‌رود.از پرتقال در ماسک‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که ما فقط دو نمونه از این ماسک‌ها را برای شما نام‌ می‌بریم.

یک عدد پرتقال/ یک عدد موز

موز‌ و پرتقال را در میکسر ریخته و آن‌ها را کاملا با هم ترکیب کنید.ترکیب به دست آمده را به صورت خود بزنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند و بعد از آن می‌توانید با آب ولرم بشویید.این ماسک را دو روز در میان می‌توانید استفاده کنید.

موز و پرتقال

ماسک پاک‌کننده چربی پرتقال

دو قاشق غذاخوری چای سبز/ دو قاشق غذا‌خوری پالپ پرتقال

پالپ پرتقال و برگ‌های چای سبز را در ظرفی با هم مخلوط کنید و آن را به صورت خود بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید که بماند و بعد از آن با آب ولرم بشویید.این ماسک را شما می‌توانید سه روز درمیان استفاده کنید که چربی‌های به‌وجود آمده روی صورتتان را کاملا پاک کند.

پرتقال

ماسک روشن‌کننده‌ی موز

نمی‌توان خواص موز این میوه‌ی خوشمزه را نادیده گرفت و جدا از همه‌ی این‌ها، موز یکی از میوه‌هایی است که با ترکیب آن با مواد دیگر،می‌توانید ماسک‌های صورت مختلفی درست کنید و به پوست صورت خود بیشتر برسید.این ماسکی که برای شما معرفی می‌کنیم،خاصیت روشن‌کنندگی پوست را دارد.

یک عدد موز رسیده / یک قاشق غذا‌خوری آب لیموی ترش طبیعی/ یک قاشق غذا‌خوری عسل

موز‌ را پوست بکنید و آن را له کنید، سپس آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید و به اندازه‌ای آن را با هم مخلوط کنید که تمام مواد با هم یک‌دست شوند. مخلوط به دست آمده را به صورت خود بزنید و بگذارید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند.بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید و از صابون به هیچ وجه استفاده نکنید و تمام! شما پوستی براق و شاداب دارید.

سلامت پوست یکی از مهم‌ترین ابعاد دخیل در زیبایی است و متخصصین پوست و دانشمندان به دنبال شناسایی روش‌ها و مواد جدید برای تحقق این هدف هستند. ماسکهای صورت یکی از همین روشهای ارزان و آسانی است که میتواند در سلامت پوست نقش مهمی ایفا کند. برای “خرید ماسک صورت” به فروشگاه مستر همه چیز مراجعه کنید.